ABS 2E jest diagnozowany w moim samochodzie od 1992 rok więc raczej trzeba sprawdzać układ manualnie . Można zacząć od czujników z przodu, w których często pękają przewody co jest akurat proste do naprawy. Wystarczy wymiana kabla, która uchroni nas przed wymianą czujnika. Trzeba jednak sprawdzić czy czujniki z przodu nie mają przypadkiem przebicia do masy, co jest popularne w tym roczniku ( oporność czujnika około 1,6 k ohm przebicie sprawdzać miernikiem na 20 M ohm - powinno nic nie być) . Jeśli jest przejście do masy - czujnik oraz jego stopka nadają się do wymiany. Przebicie do masy albo uszkodzenie kabla powoduje przekłamanie a sterownik znacząco wydłuża drogę hamowania ( wibrowanie i skakanie pedału jest naturalne w ABS-ie), jeśli przekłamanie jest nieduże, to układ zachowuje się j.w. a gdy przekroczy wartość krytyczną to ABS wyłącza się i jest normalny układ hamulcowy.

CZUJNIK WAŁU - ALFA ROMEO 145 / 146 1.6 TS.

1. GŁOŚNIK ESPERO KOMPLET ORYGINAŁ.
2. ZBIORNIK PALIWA LANOS ORYGINAŁ.
3. REFLEKTOR LAMPA LANOS ELEKTRYCZNA ORYGINAŁ.
4. AMORTYZATOR TYLNY NEXIA ESPERO LANOS KOMPLET.
5. LUSTERKO NEXIA OPEL KADET ORYGINAŁ.
6. SZCZOTKOTRZYMACZ ROZRUSZNIKA LANOS NUBIRA ESPERO N.
7. WAZ G60 VW GOLF 2 JETTA CORRADO PASSAT B3.
8. NADKOLE PRAWE TYŁ AUDI A8 2003-2009R.
9. VW TOUAREG - BAGAŻNIK - MATA OCHRONNA.
10. ŁAPA FORD ESCORT 95-00.
11. SKODA ROOMSTER '08 USZCZELKA DRZWI LEWY TYŁ.
12. FELGI 7X17 VW GOLF 5 V PLUS TOURAN PRAWIE NOWE 4SZ.
13. CZUJNIK WAŁU - ALFA ROMEO 145 / 146 1.6 TS.
14. FIAT BRAVA SCHOWEK 1,4 B 12V.
15. KOMPLET WAHACZE ZESTAW AUDI A4 VW PASSAT B5 NOWE.
16. ZDERZAK TYŁ TYLNY OPEL OMEGA A SEDAN BELKA.
17. OPONA LETNIA 225/45/17.
18. SEAT CORDOBA IBIZA PRZEŁĄCZNIK ŚWIATEŁ 93-99.
19. SIŁOWNIK TYLNEJ KLAPY BMW E39 SEDAN.
20. FORD FOCUS 1.6 1,6 TDCI OBUDOWA TERMOSTATU.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz