ABS 2E jest diagnozowany w moim samochodzie od 1992 rok więc raczej trzeba sprawdzać układ manualnie . Można zacząć od czujników z przodu, w których często pękają przewody co jest akurat proste do naprawy. Wystarczy wymiana kabla, która uchroni nas przed wymianą czujnika. Trzeba jednak sprawdzić czy czujniki z przodu nie mają przypadkiem przebicia do masy, co jest popularne w tym roczniku ( oporność czujnika około 1,6 k ohm przebicie sprawdzać miernikiem na 20 M ohm - powinno nic nie być) . Jeśli jest przejście do masy - czujnik oraz jego stopka nadają się do wymiany. Przebicie do masy albo uszkodzenie kabla powoduje przekłamanie a sterownik znacząco wydłuża drogę hamowania ( wibrowanie i skakanie pedału jest naturalne w ABS-ie), jeśli przekłamanie jest nieduże, to układ zachowuje się j.w. a gdy przekroczy wartość krytyczną to ABS wyłącza się i jest normalny układ hamulcowy.

Kasy fiskalne

to taki mentalny powrót do komuny. 6 szefow,3 kierowników i 2 pracowników. z tego jeden siedzi. ...bo ma większy staż. mi się zawsze wydawało , że kierownik/kierowniczka umie to co pracownik plus jeszcze coś.. no teoretycznie tak powinno być. a znam osobiście sytuacje w której kierowniczka nawet kasy fiskalnej nie potrafi obsłużyć (jak już naprawdę jest taka potrzeba) . ani wypełnić żadnych papierów..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz